Kevin Durant Röportajı (USA Today Sports)

durant

Oklahoma City Thunder’ın yıldız oyuncusu Kevin Durant, USA Today Sports ile yaptığı röportajda kariyer, hakkında birçok açıklamadı bulundu ve çok açık bir şey vardı: bugünlerde konuşmaktan hiç korkmuyor.

Son MVP ödülünün sahibi, 2016’daki serbest kalmasından, Thunder organizasyonuyla ve fanlarıyla eşsiz ilişkilerinden ve bu yaz ABD Milli Takımı’na gitmeyişinin sebebinden bahsetti. Dahası son yıllarda olmadığı kadar açık sözlü bir şekilde soruları cevapladı.

Aşağıda yer alan bölümler, biraz önce bahsettiğimiz hikayenin de dışında kalan şeyler: Thunder’ın bu offseason’daki durumu, günümüz NBA’inde ortaya çıkan ırkçılık sorunları, 2017 yazısında olması muhtemel lokavt ve dahası.

durant 2

Spurs karşısındaki kaybı unutmak ne kadar zaman aldı?

Biraz zamanımı aldı. Bir mücadeleci olarak sezonu daima harika bir notla bitirmek istersiniz, sezonu iyi bitirerek de bir yerlere varabildiğini fark ediyorsunuz. Birkaç yıl önceydi (2010 yani), durumdan tatmin olamamıştık, ancak aynen şu şekildeydik: ‘Pekala, playofflarda iyi mücadele ettik ve bunu yapabileceğimiz biliyoruz. ‘ Bu yüzden bu yaza girerken de bu güvene saihptik. Şimdi ise bu durum ‘ Pekala, yeniden Batı Konferansı Finalleri’ne ulaşalım’ oldu ve ardından (geçtiğimiz postseason) seride eşitliği yakalamaya yakındık ve Finaller’e gidebilirdik ancak olmadı. Bunun bizim için büyük bir yaz olacağını düşünmüştüm.

Hâlâ bu ekiple alakalı iyi hissediyor musun, yani özellikle de herkesin ne kadar genç olduğunu görünce?

Evet, hepimiz 25, 26 yaşlarındayız. Bazı şeyler yaşanabilir, sakatlıklar olabilir. Bunlar sporun bir parçası ve biz bunu anlıyoruz. Bak, sahip olduğumuz takımdan dolayı heyecanlıyız, Russ ve Serge sağlıklı şekilde geri döneceği için heyecanlıyız, ancak sonuçta neler olacağını bilemeyiz. Elimizden geldiğinde ağır şekilde ele almak istiyoruz, genç arkadaşlarımı daha iyiyi götürmek ve kendimizi de daha iyiye taşımak istiyoruz. Herkes birbirine güveniyor ve şimdiden Haziran ayında neler olacağını tahmin edemezsiniz ancak işlerimiz yaparken bunları dikte edebiliriz.

Bu çocuklar hızlıca geliyordu ancak onların o gün orada kalmasını ve bir şey imzalamasını sağladın (Oklahoma valisinin düzenlediği bir etkinlik). Peki ya sen Washington D.C.’nin dışındaki Seat Pleasant, Md., de henüz bir çocukken senin için o adam kimdi?

Vince Carter’dı, ancak Vince Carter’ı daha önce görmemiştim. Başkentte bir 3-3 turnuvada oynuyordum. Ve benim olduğum bölgeden gelen biri şehre indiğinde şöyleydim, ‘ Vegas’tayım’. Birçok büyük bina vardı. Calbert Cheaney ve Juwan Howard de oradaydı ve ben aynen şöyleydim, ‘Tanrım! Onlar NBA oyunucusu. ‘ Tişörtümü onlara imzalatmıştım ancak annem o tişörtümü yıkamıştı ve ona çok kızmıştım.

Çocukların coşkusunu anlayabiliyorum. Eminim ki Cheaney ve Howard için de aynı şeyler geçerliydi ve belki de o gün durmayıp gidebilirlerdi ancak benim için imza attılar. Ben de şöyleydim, ‘Bunu asla unutmayacağım’. bir çocukken tek sefer buydu.

durant3

Başka bir konuya değinecek olursak, lig içindeki ırk ilişkileri hakkında ne düşünüyorsun? Donald Sterling ve Atlanta Hawks olayıyla ilgili Adam Silver’ın olaylarla en iyi şekilde başa çıktığını düşünüyor musun?

Bence çok iyi bir iş çıkardı. Biz ülke olarak ırk olayını dert etmeyecek kadar çok fazla yol katettik. Bu durum (ırk) artık bir faktör olmaktan çıktı. Fakat bir siyahi oyuncu olarak, ülke olarak bu kadar gelişmişken bu tarz şeyleri duymak bizim için zor bir durum. Bu yorumlar ortaya çıktığı zaman 2 adım geri gidiyorsunuz ve 6-8 ay önce yaptığınız tüm iyi şeyler arka planda kalıyor. Fakat bence Bay Silver, bu konuda çok başarılıydı ve işlerin kontrolden çıkmasına izin vermedi. Clippers sahibine verdiği kararı sonuna kadar destekledim ve arkasında durdum fakat Atlanta olayı hakkında tamamen bilgi sahibi olmadığım için yorum yapmayacağım.

Yönetim kadrosunun ve oyuncu anlaşmalarının etnik köken göz önüne alınarak hazırlandığı bir görüş hakkında ne düşünüyorsun?

Kimse alınmasın fakat, bir GM göreve geldiği zaman yanına alacağı kişileri önceden belirler. O kişilerin hangi farklı özelliklere sahip olduğunu, hangi koşulları aşıp da geldiğini ve durumlarla nasıl başa çıktıklarını bilirsin. Seçimlerin bunlar dikkate alınarak yapıldığını düşünüyorum. Cildin rengine göre yönetim kadrosu oluşturulduğunu sanmıyorum. Oyuncu seçiminde GM’ler kültürleri baz alarak seçim yapıyor olabilirler. Bu konuda onlara hak veriyorum. Dünya’da yüzlerce kültür var ve bu kültürlerin getirdiği davranışlar farklı. Üst üste 10 maç kaybeden ve kötü oynayan bir oyuncunun o duruma karşı göstereceği tepki, kültürle alakalı olabilir fakat kesinlikle ırkla alakası yok. Bu tamamen mental konsantrasyonla alakalı. Şu konuya gelmeye çalışıyorum, evet konuşalım.. Ben belki Steven Adams veya Nick Collison’a farklı gelebilirim. Fakat onların bana farlı gelmesinin veya benim onlara farklı gelmemin nedeni kesnlikle bedenimizin renginden değil. Tamamen deneyim ve kültür. Benim olayları nasıl gördüğüm ve onların nasıl gördüğüyle alakalı. Bu ırk olayından çok farklı bir şey. Luol Deng, bir star ve ona hem oyuncu hem de kişilik olarak çok saygı duyuyorum. Onunla ilgili saygısız yorumarı görünce düşünüyorum ki, Luol Deng cildinin renginden dolayı etiketlenebilecek son insan. Ondan öğrenecek çok şeyimiz var. Bunu kesinlikle Danny Ferry’ye itafen söylemiyorum, onu tanımıyorum ve gerçekten nasıl biri olduğunu bilmiyorum. Onun hakkında iyi şeyler de duydum, her insan hata yapabilir. Her insan yanlış anlaşılabilir. Tabi ki düşünceler ve eylemler arasında benzerlikler vardır fakat Luol Deng öncelikle bir insan olarak örnek alınması gereken bir karakter. İnsanların bilmesi gereken şey sadece bu, onun cildinin rengi değil. Bu tarz insanlar arkadaş olmaktan mutluluk duyacağım ve birlikte savaşa gideceğim türden kişiler.

durant4

Olayları daha açık görüşlü gördüğünden bahsediyorsun ve senin için üzgün olmak gayet doğal bir durum. Bu bana playofflarda San Antonio’da bir bayanla girdiğin laf dalaşını hatırlattı. Bu tarz şeylere cevap vermemek ne kadar zor ?

Gerçekten zor. İnsanlar aynı anda sizi eleştiriyor ve size karşı laflar söylüyor. (Thunder Oyuncu İlişkileri Yöneticisi) Matty hep bana hiç bir şey söylememem gerektiğini hatırlatıyor ama bu gerçekten zor. Dallas ile oynadığımız zamanı hatırlıyorum, bench e doğru koştum ve oradaki bir koltuğa oturdum. Yan tarafta oturan bir bayan bana orta parmağını gösterdi. Ve o andan itibaren o bayanla iyi bir arkadaşlığımız var. Her maçtan sonra onun yanına gidiyorum ve sarılıyorum, çok iyi bir arkadaş olduk. Çünkü onun o tepkisini anlayabiliyorum. Adamım bu sinirimi dışarıya bir yere yansıtmalıyım diyorsunuz ve önünüze gelen ilk kişi bundan etkileniyor. Bu tarz şeylerde beni motive ediyor ve zirveye itiyor. Bu tarz baskıları kaldırmayı ve artık çoğu şeyi umursamamayı öğrendim. Kazanacaksınız yada kaybedeceksiniz, tabi ki kazanmak istiyorum çünkü sonuçlar kariyerinizi etkiliyor ve bunlarla yaşamaya başlıyorsunuz. 2012 den beri, kendimle alakalı çok rahatım.

Neden 2012 ?

Bilmiyorum. Sanırım lock-out bana bazı şeyleri geliştirme fırsatı verdi. ”Tekrar sahalara dönemeyebiliriz” düşüncesine girip daha çok çalışma ihtiyacı duydum. Sahaya çıkıp turnike atmaya ve 18.000 taraftarın önünde oynamaya hazırım dedim kendi kendime.

İleriki sezonlarda olabilecek şeyleri hayal ediyor musun? (2016-2017 sezonundan sonra yeni bir lock-out ihtimali var)

Sadece en iyisini umuyorum, fakat en kötüsüne de kendimi hazırlıyorum çünkü geçen seferkinden daha kötü şeyler olabilir. Fakat size garanti veriyorum ki büyük ve önemli bir yaz olacak.

durant5

Paul George’un sakatlığı gibi şeyler seni kısa dönemli bir bakış açısına itiyor mu, sonuçta önünde neler olacağını bilemediğinden ötürü?

Bunlar profesyonel sporlar. Bu türden şeyler her sporda -futbol, beyzbol, basketbol, hokey- görebilirsiniz. Her şey o kadar çabuk olabilir ki. Bunun yerine anı yaşamak ve devam etmek daha kolay, özellikle de çok fazla maç oynadıysanız ve kontratınızı aldıysanız. Sonuçta bu durumda şöyle hissediyorsunuz, ‘Tamamdır, daima burada olacağım. ‘ James Harden takımdan ayrıldığında bundan bir doz almıştık çünkü dünyadaki herkes bizim daima beraber olacağımızı düşünmüştü ve profesyonel sporlar bizi vurdu. Bir finansın içinde olmak bizi vurdu. Artık kamyonu ilerletmemiz gerekiyordu ve hiç kimse bizimle (2012-13 sezonu için) 60 maç, (geçtiğimiz sezon için) 59 maç kazanmayı konuşmamıştı. Sanki kimsenin umurunda değildi ve kimse bizim hakkımızda üzgün hissetmeyecekti. Sadece önünüze bakıp ilerlemeniz gerekiyor, biz de bu yüzden niçin burada oturup ne zaman ilerleyeceğimizi düşünüyoruz?

Thunder genel menajeri Sam Presti, geçtiğimiz gün yaptığı açıklamayla yeniden savunma ağırlıklı mentaliteyi benimseyeceğinizi söyledi, ancak hücumdaki evrim de devam edecek. Bunun hakkında ne düşünüyorsun?

Her yıl asistlerimiz, takım asistlerimizi düşünüyorum. Her yıl daha yüksek yüzdeyle şut atıyoruz ve bunun nedeni de herkesin daha iyiye gitmesi. Serge daha iyiye gidiyor, Russ, ben, Steven, Perk (Kendrick Perkins) ve bir seferde bu şekilde basketbolumuzu ilerletince iyi oluyor. Penetre edebilen oyuncularımız var, skorerlerimiz var, Reggie Jackson yüksek yüzdeyle oynuyor ve boyalı alana da giriyor.

Reggie’den bahsetmişken, onun ilk beş – yedek durumu hakkında ne düşünüyorsun? (Jackson, 31 Ocak’taki son günden önce bir yeni kontratı garanti edeceğini umuyor ve bu sezon ilk beş başlamak istediğini açıkça belirtti.)

Evet, çocukken bir ilk beş oyuncu olmak, sen iyisin demekti. Ancak bazı ilk beş oyuncuları görüyorum, ortalama 10 dakika süre alıyor ve maçı bitiremiyor. Ancak Reggie bizim için maçları tamamlıyor ve bence bu çok daha önemli. Ayrıca, Russel’ın arkasında oynamanın ve aynı yaşta olduklarının düşüncesi kafasında yer alıyor diye düşünüyorum ancak o bizim için maçı tamamlıyor ve bence onun için de önemli olan bu. O maçı bitiren isim olabilir ancak her diğer oyuncular gibi insanlarla konuştuğunda, ailen ya da arkadaşlarınla konuştuğunda sana şunu söylerler, ‘kendi başına da büyümeye devam edebilirsin’ Yani bu da ‘benchten gelip ikinci birimin adamımı mı olmayı istiyor yoksa Russell ile beraber sahada yer almayı mı istiyor’ sorusunu akıllara getiriyor. Onun istediğinin de bu yönde olduğunu düşünüyorum. O mütevazi bir insan. Oklahoma City’de yaşamaktan zevk alıyor. Takımı seviyor. Organizasyonu seviyor, bu yüzden de önümüzde kötü bir şey olacağını düşünmüyorum. Her şey işleyişine devam edecek. Benim hislerim bu yönde. Bunlar sadece benim fikirlerim.

Esquire ile yakın zamanda bir röportajın oldu ve orada sana ilham verenin ne olduğunu anlattın. Peki o listede şu an kimler var?

Birçok kişi var. Önceki gün bunu düşünüyordum ve aklıma boksör Andre Ward geldi. Onun hakkında bazı röportajları okudum ve onun arkaplanında neler varmış, nasıl büyüdüğünü, basının vefat ettiğini, bu gibi şeyleri, yani onun inancını ve ailesini ve tüm bu şeylerle nası başa çıktığını. YouTube’dan ona bakıyordum. Onu o kadar iyi tanımıyordum. Ancak sonrasında onunla mesajlaştık ve onunla birkaç kez buluşmuşluğum var. Her şeyi nası böyle idare edebiliyor hayran kalıyorum. Mesleğinden, yaşadığı koşullara, nasıl büyüdüğünden, her şeye rağmen nasıl bir adam olmaya devam ettiğine dair her şeyi. Onun başardığı her şeye saygım tam.

New Orleans Pelicans koçu Monty Williams da büyük bir etki yarattı. O da benimle aynı bölgeden geliyor, onun arkaplanını ve hikayesini biliyorum… Uzaktan da olsa onu tanıyorum, baş antrenör olmak için ne kadar çok çalıştığını biliyorum. ABD Milli Takımı ile bir hafta beraberdik ve oyuncularlar ne kadar iyi olduğunu görmek harikaydı. O fenomen bir lider, bu yüzden beni çok etkiliyor çünkü benim de büyüdüğüm yerden geliyor ve NBA’e gelmek için yolları aştı. İyi bir koç ve harika bir lider.

Bu adamların Dünya Kupasını kazanışını izlerken eğlendin mi ?

Ah adamım, onları orada altın madalyayı kazanırken gördüğümde ne kadar orda olmak istediğimi tekrar anladım. Onlarla orada olup o sevinci yaşamak çok güzel olurdu. Onlar için çok heyecanlandım ve ilk defa milli takım forması giyen arkadaşlarımı da kutluyorum. Kenneth Faried’in performansını ve sağladığı uyumu görünce onun adına çok sevindim. Bence o pozisyonda benden daha iyi iş çıkardı. Genç oyuncular çok iyi performans gösterdiler. 2010 da şampiyon olduğumuz turnuvayı hatırlıyorum da takımımız çok gençti. 22-23 yaşındaki oyunculardan kuruluyduk. Bu tarz deneyimler onlar için çok önemli.

2016 Olimpiyat Oyunlarında takımla birlikte olacak mısın?

Kesinlikle orada olmalıyım.

Kaynak: http://www.usatoday.com/story/sports/nba/thunder/2014/09/30/kevin-durant-oklahoma-city-thunder-fiba-world-cup-olympics-race-nba-q-a/16465745/

Çeviri bana ve Yiğit arkadaşıma aittir, iyi okumalar.

Bir Cevap Yazın

