Oscar Adayı Filmlere Küçük Bir Bakış

Bayadır blogta yazı yazmadığımı fark ettim, bunun üstüne gece gece boş oturacağıma bir şeyler karalayayım dedim. Hazır Oscar da yaklaşıyorken aday filmleri şöyle ufak ufak kendimce bir değerlendireyim istedim. Henüz aday filmlerin tümünü izlemedim fakat izlediklerimi şöyle bir anlatayım. Geri kalanları izledikçe de bu postu güncellerim artık.

birdman

Bilmiyorum belki o anki ruh halimden ötürü müdür ama Birdman’in daha yarısındayken sıkılıp bıraktım ve ne zaman başlarım bilmiyorum. Birdman çok iyi diyen genel bi görüş ve Oscar’a aday bir film olması söz konusu. Dolayısyla dayanıp bitireceğim yakında herhalde, bakarız bi de Oscar alır malır kamoooon.
Edit: Filmi yeni tamamlayabildim, aynı sıkıcılık o izlemediğim kısımda da devam etti yahu. Şu filmin genelinden beğenilecek şeyler, oyuncuların konuşmalarının uzunluğu, kamera açılarının pek değişmemesi ve bi de arada güldüren birkaç küçük anlar.. Çok düz mü bakıyorum bu filme bilemiyorum ama cidden sıkıcılık tavan. Neyse yine de güzel bi oyuncu kadrosu var ve oyuncular rollerini hakkıyla yaptı yani. Ama işte anlatılmak istenen şeyler sanki pek olmamış gibiydi.

whiplash

Whiplash gerçekten de fena oyunculuklarla, gayet heyecanlı bir hikayeyle doluydu ki Oscar’a aday olmasa dahi büyük bi sükse yapardı bence. Miles Teller da yükselen yıldızlarından biri oldu artık bu filmle bence. Project X ve Divergent ile önemli atılım yapmıştı ama bu artık bi milat olmuştur herhalde kariyerinde. Onun dışında J.K. Simmons’ın sert bir hoca olarak bize yansıttığı duygu korkunç derecede iyiydi. Zaten bu filmin her aday olduğu törende “en iyi yardımcı erkek oyuncu” ödülünü de kazanmış. Oscar’da da bi istisna olacağını sanmıyorum.

game

Imitiation Game güzel bir “based on true story” olmuş. En azından tarihte böyle bir matematikçinin daha olduğunu öğrenmiş olduk. Böyle matematikçileri konu alan filmleri oldum olası sevmişimdir, içine bir de 2.Dünya Savaşı + Enigma olayları girince daha bir ilgi çekici konusu oldu benim adıma. Benedict’in oyunculuğu da filme önemli artı koymuş tabi. Bu adam işini biliyor arkadaş!

sniper

American Sniper da bir diğer “based on true story”. Her ne kadar bi açıdan duygusal anlar yaratmış olsa da arka planı düşündüğünüz an tüm o duygular yitip gidiyor. Klasik Amerikan askeri popülaritesinin yansıması olmuş bu film net bir şekilde. İşin bu hikaye kısmını geçersek, Bradley Cooper film boyunca çok esaslı oynadı be abi. Film zaten tek bir adam üzerinden dönüyordu sonuçta, Cooper da duyguları, aksiyonu her şeyi çok iyi yansıttı bence. Onun dışında bu film zamanında “The Hurt Locker” da da olduğu gibi bir torpil yapılıp en iyi filmi alırsa hiç şaşırmam, klasik Oscar komitesi var sonuçta. Ama Cooper eğer Oscar’ı alırsa da yerinde bir karar olur açıkçası, oyunculuğu bu ödül için gayet yeterli diye düşünüyorum.

everything

The Theory of Everything, ünlü fizikçi Stephen Hawking’in bilim dışındaki hayatına el atıyor. Hawking’in hayat hikayesini anlatan bu film, aslında daha çok eşi Jane Hawking’in yaşadıklarını, Hawking’in ALS hastalığına yakalandığı dönemde aile olarak ne türlü zorluklar geçirdiklerini konu alıyor. O zorlu dönemlerde eşi Jane’in verdiği mücadeleleri, Hawking’in yaşadığı zor anları, büyütmekle yükümlü oldukları çocukların hayatları, Hawking’in profesörlüğe giden yolu derken tüm bu konuların birleşimiyle gerçekten çok duygusal bir film ortaya çıkmış. Uzun süredir herhalde ağlayacak noktaya geldiğim bir film oldu desem yanlış bir şey söylemiş olmam. Hawking’in rolünü üstlenen Eddie Redmayne’e burada ayrı bir parantez açmak lazım. Bu hastalık sebebiyle bir insanın hayatının ne kadar zor hale gelebileceğini bizlere çok net şekilde yansıttı, bu filmi izlerken herkes kendini Hawking’in yerine koymuştur diye düşünüyorum. İşin özü, izleyin izletin efenim bu filmi. Son olarak da en iyi oyuncu ödülü goes to… Eddie Redmayne der çekilirim. (yukarıda Cooper demiştim ama şu filmi izleyince işler çok değişti)

Bir Cevap Yazın

