Gone Girl (2014) İncelemesi

gone_girl_ver2

http://www.imdb.com/title/tt2267998/?ref_=nv_sr_1
IMDB Puanı: 8.2/10
Metascore: 79/100

Gone Girl sıradan bir polisiye film gibi gözüken ancak filmin ilerleyen dakikalarında aslında çok farklı bi seviyede film olduğu anlayacağınız bir film olma özelliği taşıyor. Nick Dunne (Ben Affleck) ve Amy Dunne (Rosamund Pike), yazarlıkla uğraşan iyi bir kariyere sahip karıkoca profili çiziyor filmin başında. Ancak daha sonra evliliklerinin beşinci yıl dönümü olan günün sabahı Nick Dunne, ablasının çalıştığı barda otururken bir telefon geliyor ve evine dönüyor. Bu sırada eşi Amy’nin evde olmadığını fark ediyor ve bunun üzerine kayıp ihbarında bulunuyor. Ardından, bu yaklaşık olarak iki buçuk saat süren filmde olaylar gelişiyor ve kendinizi bir anda filmin içinde buluyorsunuz.

Bu kısa özeti verdikten sonra filmin içeriğini daha detaylı olarak ele alalım. Bu noktadan sonrası SPOILER içermektedir.

gone

Kısa özette dediğim gibi klasik bir polisiye hikayesi. Evli çiftten kadın kaybolur ve kaybolurken ardında kendine ait kanlar ve boğuşma izleri de bırakmıştır. Böyle bir durumda tabiki ilk düşünülen şey, “kesin kocası yapmıştır” tezi olacaktır. Bu filmde de yine olağan bir şekilde ilk bir saat boyunca sorumlu olarak Nick Dunne üzerinde yoğunlaşıyorsunuz ancak bu andan itibaren bütün ivme değişiyor. Aslında burada tek suçlu kadının kendisiymiş ulan, psikopat karı diye tepkiyle kalıyorsunuz öylece. Tüm bu kayıp hikayesi, Nick’e yönelik suçlamalar vs hepsi Amy Dunne’nin yıllardır süren ağır ve bir o kadar da yüksek işlevli planının bir parçasıymış meğer. Filmde bu fitil ateşlendikten sonra artık bu ince planı en ince ayrıntısına kadar öğrenmeye başlıyoruz. Yıllarca dedektif kitapları okumaktan, soruşturma videoları izlemeye kadar her şeyini ince eleyip sık dokuyan Amy, bütün suçların kocası Nick’e yöneltilmesini sağlıyor.

Peki bunları niye yapmayı seçti? Kocasının 21 yaşındaki öğrencisiyle onu aldattığını öğrenmesi (kendi gözleriyle gördü yav bi de vovov), evliliklerinin son bir iki yıl içinde sarsılması ve Nick’in artık boşanmak için yer araması gibi normal ailevi meseleler olarak değerlendirebileceğimiz durumlar mevcut. Ama Amy’nin bunlara karşı verdiği yanıt ise açıkçası çok absürt oldu.

gone3

Film, Amy’nin verdiği bu yanıtlar ve artçıları şeklinde devam ediyor ama aslında verilmek istenen mesajları farklı. Şöyle ki, yönetmen koltuğunda oturan David Fincher, zamanında Fight Club filminde yaptığı gibi topluma direkt olarak bir mesaj veriyor. Hatırlasanız o filmde tüketim toplumuna yönelik ciddi eleştiriler mevcuttu. Bu filmde ise, kayıp haberleri esnasında çok net bir şekilde görebileceğiniz gibi “medya baskısı ve topluma direkt etkisi” nasıl oluyormuş görüyoruz. İlk başta tamamen bu olayda Nick’in suçlu olduğunu, Nick ve kız kardeşi neden bu kadar yakınlar acaba??? diye safsatalarla halkı bir güzel kandırmayı başardı ve halktan bir anda Nick nefreti yükselmeye başladı. Halk gözünde o kadar iğrenç bir Nick karakteri yaratıldı ki bundan kurtulmak zor olacaktı. Ancak işte daha sonra günlerce ortalarda gözükmeyen Amy’nin bir anda evin kapısının önünde belirip de suçlunun eski sevgilisi, mektup arkadaşı Desi Collings (Neil Patrick Harris) olduğunu duyurması ve Nick’in suçsuz olduğunu, onu çok sevdiğini dile getirmesiyle birlikte bi anda hem o nefret kusan basın Nick sevdalısı oldu hem de basının kuklası halk Nick’e güleryüzle bakmaya başladı.

İşte filmin son anlarında da bu ufak politik oyunları, medyaya rol yapmaları artık ikisi de mecburen sürdürmek zorunda kalıyor. Çünkü Nick bu noktadan sonra gerçeği anlatmaya kalksa veyahut en başında niyetlendiği gibi boşanmaya kalksa, ortada dehşetten yeni kurtulmuş-kocasının yanında kendini güvende hisseden kadın modeli varken ihanet eden koca olarak lanse edilecekti ve hayatı yeniden eziyet haline gelecekti. Ha tabi burada bir de Amy’nin son oyunu hamile kalmak vardı ki direk geri dönüşü olmayan yola girmek demekti bu ve haliyle yalandan mutlu aile tablosu çizmeye devam ettiler.

Tüm bunlara rağmen klasik bir şekilde beklenen son nedir? Nick gerçekleri anlatır, kanıtlar bulunur ve Amy suçlu bulunarak hapsi boylar. Ama tabi böyle olmadı. Film hangi sahneyle başladıysa yine öyle bitti ve geride soru işaretleri bıraktı bir sürü. Çocukları oldu mu? Olduysa 18 yaşından sonra Nick kapıyı çarpıp gitti mi? Nick gerçekleri anlattı mı, Amy hapsi boyladı mı? vs. vs. Bu sorular cevapsız bir şekilde kaldı.

————— SPOILER BİTİŞ ———————

shsgslk

İşbu film, basit film senaryolarından arınmış, kadın-erkek ilişkilerinde ne denli absürt noktalara gelinebileceğinin yanında günümüz dünyasının toplumsal meselelerini de ön plana çıkartan tam tadında bir film. Filmin bitişi pek beklentileri karşılamasa da bu gizemin hak ettiği bir son olduğunu düşünüyorum. Başıyla sonuyla harika bir filmdi. İzlemeden geçmeyin derim.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s